הנהלת חשבונות היא מעקב בצורה מלאה אחר הפעילות הכספית של העסק ואחר המידע והרישומים בצורה מדוייקת ומעודכנת. המעקב כולל רישום של הוצאות והכנסות העסק, חובות וכן סכומים שגופים


הנהלת החשבונות דורשת זמן רב, יש לתעד כל סכום כסף שהתקבל בעסק או שהוצא על ידו, ללא יוצאים מן הכלל. אין מדובר בביצוע עבודת קלדנות. בעבר, מקצוע הנהלת החשבונות כלל בעיקר הקלדת מסמכים ידניים למחשב. כיום, רוב המסמכים כולל חשבוניות, קבלות, הפקדות והמחאות מופקים אחרים חייבים לעסק, השקעות בציוד ובמלאי וכל פעילות גלויה

ואף נסתרת של העסק ובעליו.


באמצעות הנהלת החשבונות ניתן לקבל תמונת מצב פיננסית של העסק על מנת להציגו בפני משקיעים אפשריים. ניתן לקבל ייעוץ עסקי כגון רכישת מכוניות לעובדים או שירות ליסינג, קיצוץ בהוצאות העסק, פיתוח שווקים עתידיים ועוד. מנהל חשבונות טוב יספק לך נתונים שיסייעו לך בתכנון עתידי של האסטרטגיה של העסק.

דו”חות שמפיק מנהל חשבונות נותנים לעסק בכל רגע נתון הערכה כספית של מצב העסק הכוללת את המגמות שאפיינו את העסק שלך בחודשים האחרונים. כך ניתן לדעת כיצד ניתן לשלם פחות מיסים והאם בזמן הקרוב יש להתמקד בהגדלת ההכנסות או בהקטנתן, להקדיש תשומת לב לניהול הנכסים הקיימים או לרכישת נכסים חדשים וכו’.


מידי חודש בחודשו ובסוף שנת הכספים מבצע מנהל החשבונות או רואה החשבון או החשב של העסק או האירגון את הדו”חות הכספיים ומאזנים ומבצע את העברת הדיווחים הנדרשים ע”פ חוק לרשויות המס והמע”מ.

הנהלת החשבונות יכולה להתבצע ע”י איש מקצוע בשכר או באופן עצמאי ע”י בעל העסק באמצעות תוכנה.

“אופק פיננסי” – תוכנה להפקת חשבוניות והנהלת חשבונות מקצועית ומתקדמת לעצמאים ומנהלי עסקים אשר מעוניינים בהפקה עצמאית של חשבוניות, קבלות, הצעות מחיר, תעודות משלוח, הזמנות, ניהול חשבונות ועוד. תוך מספר דקות, תוכלו ע”י שימוש בתוכנה להפיק כל דו”ח פיננסי וחשבונאי הנחוץ לעסק שלכם. פנו אלינו עכשו לקבלת פרטים נוספים!